Friday, February 15, 2008

Bas London di Melaka

Hampir setiap kali lalu depan Dataran Merdeka Melaka, pasti terserempak dengan bas double decker yang dibawa khas dari London ni.

Tapi sehingga hari ni masih tak berkesempatan naik. Mesti view dari atas bas yang open air ni mengagumkan. Apatah lagi kita fotografer ni. Takpe.. nanti ada masa aku mesti cuba punya.

Sebagai anak Melaka, aku sedikit terkilan sebab sejarah tempat merdeka diisytiharkan kali pertama ini tak serupa dulu. Bukanlah menentang pembangunan, tapi aku takut susah anak-anak aku nak faham/bayangkan bila aku ceritakan kisah ini.

Tak pastilah ada lagi ke tak cahaya dan bunyi.. paling tidak inilah saja cara penceritaan sejarah yang tinggal (tanpa perlu baca buku sejarah).

Apapun, aku suka jadi orang Melaka sebab negeri ini cantik dan kemas walaupun orangnya cakap kahau (faham??).

Iklan : Singgah la kedai cenderahati makcik aku di Melaka (depan bahtera kayu tu)

No response to “Bas London di Melaka”